środa, 14 marca 2012

zuzkowy recycling czyli wąż boa zamknięty

Dziecięce rajstopki.
Problem, jaki z nimi mamy, można streścić w jednym słowie - paluchy! :) Paluchy wyłażą z rajstopek szybko i nagminnie i choć czasem bawię się w cerowanie, to jednak zapotrzebowanie na nowe rajstopki jest nieustannie na podobnym poziomie.
Wczoraj robiłam porządki w szafie i postanowiłam z kilku par dziurawych rajstop zrobić coś fajnego - wężorobala :) Robiony w ekspresowym tempie, z towarzyszeniem małych Gośkowych rączek, wyszedł kolorowy i maksymalnie krzywulcowy - ale przy odrobinie wolnego czasu i odpowiendich materiałach można by wyczarować w ten sposób naprawdę ładnie wyglądającą zabawkę. Dla chcących spróbować - mały reportaż z miejsca akcji :)

Z rajstopek odcięłam górę i dziurawe stópki (warto zostawić te części - można nimi później wypchać naszą zabawkę), a z filcu wycięłam oczka i jęzorek.



Wyboru koloru części głowowej dokonała przyszła właścicielka zwierzaka ;) Ja przyszyłam oczka - na prawej stronie - po czym odwróciłam fragment rajstopek na stronę lewą i umieściłam język w taki sposób, jak widać to na zdjęciu. Dzięki temu można na lewej stronie zszyć rajstopki w taki sposób, aby nadać głowie kształt... głowy :) czyli na okrągło.





Zszywamy fragmenty rajstop na lewej stronie.



Po przewróceniu węża na prawą, wypychamy go czym się da ;) u mnie były to fragmenty rajstopek i zawartość starej poduszki. Zszywamy kuper i oddajemy zwierzaka w dobre ręce.
Taaadaaam! :)







Zachęcam przy okazji do zaglądania dzisiaj na stronę Diabelskiego Młyna , gdzie będzie na Was czekać bardzo ciekawe wyzwanie - i atrakcyjne nagrody! :)

7 komentarzy:

  1. REWELACYJNY ten Wasz recykling i Gosia ma super zabawkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny :) u mnie też sporo rajstopek nadających się tylko na recykling .. może też takiego stwora wykonam.. jakby co będę się chwalić ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, świetny pomysł, a i rajstopki, które dziecko lubiło nie trzeba wyrzucać....oj muszę się nauczyć szyć na maszynie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. widziałam i zmacałam:D Wąż niczym prawdziwy;) Zgapię pomysł jak uzbieram rajstopki:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję! :*